Het Ministerie van Tekst voorziet deze site van cookies zodat je de site optimaal kunt gebruiken.
Door de site te bezoeken ga je akkoord met het cookie-beleid.

Het Ministerie van Tekst werkt onder meer voor:

Achtergrond van een oude stationswerkplaats in Tilburg
Ons Marketingteam had behoefte aan een sterke copywriter om onze IT-inhoudelijke content naar een hoger niveau te tillen. Zo kwamen we in contact met Joost. Sinds de start van onze samenwerking is de kwaliteit van onze kennisartikelen aanzienlijk verhoogd. Ook vult hij ons contentportfolio regelmatig aan met ijzersterke klantcases. Met zijn natuurlijke nieuwsgierigheid, proactiviteit en jarenlange ervaring is Joost een zeer fijne aanvulling op ons team!
Iris Oppatja
Content Marketeer (Aces Direct)
Content Marketeer (Aces Direct)
Jarenlang verzorgde Joost vrijwel alle teksten voor Made in NL, ons toenmalige contentkanaal op mtsprout.nl rondom de Nederlandse maakindustrie. Maar ook met andere businessgerelateerde onderwerpen kan hij prima uit de voeten: van datagedreven innovatie en bedrijfsfinanciering tot online betaalmethoden en digitale transformatie. En: hij levert altijd op tijd.
Ewald Smits
Creatief directeur & Co-founder (MT MediaGroep)
Creatief directeur & Co-founder (MT MediaGroep)
Voor ons ledenmagazine Familie & Bedrijf interviewde Joost inmiddels tientallen familiebedrijven over hun rijke geschiedenis, hun toekomstvisie en over wat hen uniek maakt. Dat levert altijd weer boeiende, prettig leesbare verhalen op, die goed duidelijk maken welke bijzondere positie familiebedrijven innemen binnen ons land.
Margreet Algra
Eindredacteur (FBNed | FamilieBedrijven Nederland)
Eindredacteur (FBNed | FamilieBedrijven Nederland)
Als ervaren bedrijfsjournalist maakt Joost al vanaf het eerste nummer deel uit van de redactie van ons medewerkersmagazine Cyou. Hij denkt mee over de inhoudelijke invulling van elke editie en neemt vervolgens ook het gros van het schrijfwerk voor zijn rekening. Daarbij weet hij altijd goed de juiste balans te vinden tussen inhoudelijke IT-kennis aan de ene, en een goed gevoel voor ‘human interest’ aan de andere kant.
Richelle Schreurs
Manager Marketing & Communicatie (Ctac Group)
Manager Marketing & Communicatie (Ctac Group)
Joost heeft aan een half woord genoeg en schakelt moeiteloos van idee naar uitvoering. Sowieso verstaat hij zijn vak goed; hij is als geen ander in staat om een inhoudelijk sterk verhaal neer te zetten en de lezer daarin mee te nemen. Last but not least is het ook nog eens een sympathieke en leuke ‘collega’, met wie het altijd fijn samenwerken is.
Maartje van Oeveren
Account Director (Marcommit)
Account Director (Marcommit)
We schakelen Joost regelmatig in om artikelen te redigeren en interviews af te nemen voor onze online publicaties. Daarbij vertrouw ik natuurlijk op zijn scherpe blik op tekst en taal, maar ik merk dan ook hoe communicatief, flexibel en meedenkend hij is.
Mark Dierick
Communicatiemedewerker (Het PON & Telos)
Communicatiemedewerker (Het PON & Telos)
Joost is al jaren onze vaste ‘journalist’. Hij is namelijk niet alleen een steengoede (tekst)schrijver/copywriter, maar weet ook tot de kern van een verhaal te komen in de interviews die hij bij onze klanten afneemt. De tone of voice is altijd in lijn met onze wensen, en als we een aanpassing willen doorvoeren gaat Joost daar flexibel mee om. En altijd strak op zijn deadlines, dat werkt ook erg prettig.
Richèl Reynders
Marketing Consultant (Rembrandt Mergers & Acquisitions)
Marketing Consultant (Rembrandt Mergers & Acquisitions)